Vlaardings bedrijfsleven en gemeente starten samen citymarketing
Vlaardingen heeft veel ambities, pareltjes en potentie. Maar kent tegelijkertijd ook zeker de nodige problematiek. Dit jaar is een prachtig jubileumjaar waarin de stad 750 jaar stadsrechten viert.
Het citymarketingplan Vlaardingen biedt duidelijkheid aan ondernemers, organisaties, bewoners, ambtenaren, bestuurders over welke koers wordt ingezet om samen aan imagoverbetering te werken. Na zorgvuldig onderzoek wordt het merk Vlaardingen de komende jaren consequent en positief uitgedragen. Stichting Vlaardingen Partners wordt als organisatie verantwoordelijk voor de uitvoering van de citymarketing. Daarnaast wordt het plan gefinancierd door het bedrijfsleven en gemeente samen.
Ondernemersfonds Vlaardingen, Stichting Vlaardingen Partners, Detailhandelsplatform Vlaardingen en IKV Ondernemend Vlaardingen hebben de gemeente gevraagd bij te dragen aan citymarketing om het imago van Vlaardingen te versterken en te verbeteren. Dit initiatief kwam samen met de opdracht van de raad aan de burgemeester en heeft geleid tot een gedragen plan met meerjarige financiering. De gemeenteraad heeft in de gemeentebegroting voor de periode 2023-2026 geld gereserveerd om het initiatief vanuit ondernemend Vlaardingen mee te financieren en de uitvoering mogelijk te maken. Zo worden er ook investeringen gedaan voor de lange termijn in zaken als website, stadsstijl en, merkopbouw. Citymarketing vergt consequente inzet en het kan enige tijd duren voordat imagoverbetering zichtbaar is.
Bron en volledige artikel: https://www.vlaardingen.nl/Organisatie/Nieuws_en_actualiteiten/Nieuws/Vlaardings_bedrijfsleven_en_gemeente_starten_samen_citymarketing