OVER ONS
Omroep Vlaardingen is, zoals de naam al suggereert, de lokale omroep van Vlaardingen. We houden je 24 uur per dag op de hoogte van al het nieuws in de stad en streven ernaar om de snelste en meest betrouwbare bron te zijn. Dat doen we op de radio, ons online televisiekanaal, op internet via deze website en ook op social media. We opereren niet solistisch, maar werken juist zoveel mogelijk samen in de stad. Zo zijn we dit jaar nauw betrokken bij de communicatie rond Vlaardingen 750 en tref je ons bij tal van andere evenementen in de stad om live verslag te doen. De content van Omroep Vlaardingen wordt samengesteld door een enthousiast team, dat bestaat uit een aantal betaalde krachten en vooral veel vrijwilligers. Daarnaast heeft Omroep Vlaardingen stageplaatsen beschikbaar. Wij zien het namelijk als onze taak om niet alleen relevante nieuwsverhalen te brengen, maar ook een kweekvijver te zijn voor nieuw talent. De redactie van omroep Vlaardingen heeft een onafhankelijke journalistieke positie binnen de organisatie en wordt geleid door hoofdredacteur Richard Dubbeld. Heb je tips voor
verhalen uit jouw buurt? Stuur ons dan een bericht!
KLACHTENREGELING
Als je een klacht hebt over Omroep Vlaardingen, dan kun je deze indienen door het invulformulier onderaan de pagina te gebruiken. Je klacht wordt behandeld door de hoofdredacteur van Omroep Vlaardingen, Richard Dubbeld. Als je telefonisch contact met ons opneemt naar aanleiding van de door jou ingediende klacht, kun je dan ook naar hem vragen. Is Richard niet direct beschikbaar, dan zorgt degene die je aan de lijn hebt, dat je bericht alsnog bij hem terecht komt. Omroep Vlaardingen legt jouw klacht intern vast in een klachtenformulier. Dat doen we om ervoor te zorgen dat alle relevante informatie geclusterd is. We gebruiken het klachtenformulier niet alleen om jouw klacht op te lossen, maar ook om ons (programma-)aanbod en de bedrijfsvoering te verbeteren. Met het oog op de AVG wetgeving worden jouw persoonsgegevens alleen bewaard zolang je klacht in behandeling is. Op jouw klacht wordt door Omroep Vlaardingen binnen 5 werkdagen gereageerd. In ieder geval ontvang je binnen deze termijn een bevestiging van ontvangst. Soms kan een klacht snel worden opgelost, bijvoorbeeld als het gaat om het corrigeren van een typefout of een onvolledig nieuwsbericht, maar soms hebben we ook meer tijd nodig. In die gevallen sturen we je aanvullende informatie over de procedure. Je klacht wordt altijd geanalyseerd, zodat we de oorzaak kunnen achterhalen. Bovendien bepalen we of we je klacht terecht vinden. Het kan voorkomen dat jouw klacht samenhangt met een journalistieke of creatieve keuze die Omroep Vlaardingen heeft gemaakt en die niet overeenkomt met jouw voorkeur. We koppelen onze afwegingen sowieso altijd aan je terug, nadat we een beslissing hebben genomen. Als Omroep Vlaardingen besluit dat jouw klacht terecht is, nemen we ofwel een corrigerende maatregel om daarmee de klacht op te lossen, ofwel een preventieve maatregel om herhaling te voorkomen. Het kan ook zijn dat we beide doen. Ook hierover zullen we je informeren. Alle klachten worden door Omroep Vlaardingen voor een periode van vijf jaar digitaal bewaard.
KLACHTENFORMULIER